|
Post by Gilraën on Aug 22, 2013 7:42:57 GMT
Post 31 Luna
Luna glimlachte ''Ik ben een heks, ik beschik over de elementen.'' vertelde ze, ze hield beide handen op, op haar ene hand kwam vuur, de vlammen danste op haar palm zonder dat het haar pijn deed. Met het andere hand liet ze een beetje water uit de ketel zweven en liet het bevriezen en toen ontdooide ze het weer en liet het water weer in de ketel vallen. Dit was slechts een voor proefje van wat zij kon doen, ze beschikte over alle elementen, het heeft lang geduurd voordat ze alles onder controle heeft.
''Mijn man hier is een weerwolf, hij zou je eventueel kunnen leren om je beest volledig in controle te houden, hij weet als geen ander hoe het is om een wild beest in je te hebben.'' vertelde Luna, ze liet haar handen op Dante's brede schouders rusten. ''En zij weet hoe wild het beest in me is, tijdens een bepaald moment.'' grapte hij speels en kuste zijn vrouw's hand.
|
|
|
Post by Redjna on Aug 22, 2013 8:08:55 GMT
Post 32 Mercy
Hij keek verwonderd naar de man. "Een weerwolf?" zei Mercy verbaasd. "Ik heb er nog nooit één ontmoet." Zijn blik gleed af naar de vrouw en Mercy begon weer te praten. "Dat maakt voor mij veel duidelijk. Laten we zeggen dat ik niet echt goede ervaringen heb met heksen en tovenaars. Daarom dat de draak in mij zo reageerde tegenover jou. Mijn excuses." Het leek er echt naar uit dat ze hem zouden helpen. Hij had nooit echt geleerd om de draak in hem onder controle te krijgen, dus lessen zouden echt gemakkelijk zijn. "Als jullie me willen helpen, zou ik dat erg appreciëren. Maar ik zou het het liefst zonder drankjes of andere magische middellen willen doen."
|
|
|
Post by Gilraën on Aug 22, 2013 8:13:12 GMT
Post 33 Luna
Luna glimlachte ''Prima, geen drankjes.'' Luna gaf de kinderen een stuk gekruid brood met een paar plakken kaas. Dante leek er niet veel te over zeggen. ''Goed, we zullen s'nachts naar het bos moeten gaan, ver van het dorp, we willen geen menselijke potten kijkers.'' sprak Dante. Flora kwam bij haar vader opschoot zitten en keek naar de vreemde man voor haar. ''Wie bent u?'' vroeg ze, ze was ergs nieuwsgierig en vond het fijn andere mensen te leren kennen, een trek die ze van haar vader geërfd had.
|
|
|
Post by Redjna on Aug 22, 2013 9:14:45 GMT
Post 34 Mercy
"Er is een plek in het bos ver weg van het dorp waar ik me s'nachts altijd transformeer. Daar kunnen we heen gaan." zei hij tegen de man. Mercy kon het niet laten om de vrouw in het oog te houden. Zijn helse schrik van magie liet hem niet toe haar te vertrouwen, hoe hard hij het ook wilde. Een klein meisje kwam op de schoot zitten van de man en vroeg wie hij was. Mercy lachte lief en zei: "Ik ben Mercy. Aangenaam jonge dame. En wie ben jij?" hij schudde haar hand zachtjes als teken van kennismaking.
|
|
|
Post by Gilraën on Aug 22, 2013 10:13:24 GMT
Post 35 Luna
Flora schudde de mans hand. ''Ik ben Flora, dat is mijn broertje Zion.'' Zei Flora vrolijk en wees naar haar wit harige broertje, Zion leek precies op zijn vader, zelfde bruine huidskleur, zelfde kleur witte ogen en haar. Terwijl Flora haar moeders uiterlijk had, haar huid was ook getint maar iets lichter dan haar vader, ze heeft rood golvend haar en groene ogen.
Dante aaide Flora's hoofd en glimlachte. ''Dat klinkt goed, wanneer wil je beginnen?'' vroeg Dante. Luna had ondertussen al een beker met heet water voor Mercy neer gezet op de tafel.
|
|
|
Post by Redjna on Aug 22, 2013 11:03:14 GMT
Post 36 Mercy
Mercy nam de hete kop thee en sprenkelde er wat kruiden in die meteen oploste. Het water kreeg een donkergroene kleur en verspreidde een zoete aroma. Hij rook even aan de thee en dronk een grote slok van het hete water zonder dat het hem pijn deed. Zijn draak zorgde ervoor dat heet water eerder een plezier was dan een gevaarte. "Als het aan mij ligt beginnen we vanacht al. Maar ik weet dat de belangrijkste avond voor heksen en tovenaars aanbreekt, dus ik weet niet hoeveel tijd je gaat hebben om met mij bezig te zijn." Mercy keek de man strak in de ogen terwijl hij nadacht. "Misschien is het beter om nog even te wachten. We moeten allen de situatie nog even gewoon worden denk ik." Zei Mercy terwijl hij zijn aandacht weer verlegde naar de vrouw en haar strak in de ogen bleef kijken.
|
|
|
Post by Gilraën on Aug 22, 2013 11:28:42 GMT
Post 37 Luna
''Ik ben morgen nacht pas in het bos, met de coven en een aantal vampieren en weerwolven, Het zou denk ik niet verstandig te zijn dat nu te doen. Ze zijn al bezig met de voorbereidingen en vele uit het dorp gaan nu al op heksen jacht.'' sprak Luna. Flora sprong van Dante's schoot. ''Ja Halloween!'' zei ze enthousiast, ze was gek op Halloween. Ze keek er enorm naar uit om met haar vriendjes en vriendinnetjes en uiteraard haar broertje de straat op te gaan. Ze zouden morgen nacht bij een goede vriend van de familie slapen terwijl haar moeder in het bos was en haar vader de herberg bewaakte voor eventuele slopers.
|
|
|
Post by Redjna on Aug 22, 2013 11:53:07 GMT
Post 38 Mercy
Halloween was meestal de avond dat Mercy thuis bleef, onopvallend maar leuk meedoende met de kinderen. "Ik weet dat er vorig jaar nogal veel vernieling was in de herberg. Als je wilt kan ik je daarbij wel helpen? Anders blijf ik toch gewoon thuis." Het maakte Mercy eigenlijk niet veel uit. Zolang ze maar niet vroegen om mee te gaan naar de coven en op te treden als wachter. Zo dicht bij zoveel heksen was niet echt een goed idee voor de draak in hem.
|
|
|
Post by Gilraën on Aug 22, 2013 12:01:24 GMT
Post 39 Luna
Dante keek verbaast op naar Mercy. ''Ik vind het prima, dan kan je zelf ook een drankje nuttigen.'' lachte Dante. Luna knikte. ''Dat klinkt inderdaad wel veel gezelliger dan in je eentje op de herberg passen, de meeste die daar werken gaan aan de drank en zien alles niet meer zo helder, net als vorig jaar.'' sprak Luna. Dante lachte. ''Ja het heeft even geduurd voordat alles weer gemaakt was, ze weten wie de baas is daar en schijten alle kleuren van de regenboog zodra ze me zien, de vlegels.'' Luna lachte, ze schonk een glad Mede voor hun beide in, ook de kinderen hadden dorst en dronken van de warme Mede. ''Het wordt vast gezellig.'' zei Luna.
|
|
|
Post by Redjna on Aug 22, 2013 12:09:11 GMT
Post 40 Mercy
Mercy begon het warm te krijgen vanbinnen. Hij had geen vrienden maar bij deze mensen begon hij zich op zijn gemak te voelen. Vooral bij de man. Ze hadden iets gemeen, ze hadden allebei een wild dier in hun. Hij keek ernaar uit om de draak onder controle te krijgen. Dan ging de zoektocht naar zijn zus ook veel gemakkelijker gaan. "Jullie moeten me excuseren, maar het begint laat te worden en morgen wordt een vermoeiende dag." Hij stond recht en ging richting de deur. "Nog maals mijn excuses voor vanmorgen. Een goede avond."
|
|
|
Post by Gilraën on Aug 22, 2013 13:12:43 GMT
Post 41 Luna
''Ah maar natuurlijk, geen probleem.'' sprak Luna, ze begeleide de man naar de voor deur. ''Dan zie ik je morgen.'' zei Dante, die achter zijn vrouw aanliep. Het stel groette de man een fijne avond en ging toen weer naar de keuken. Luna begon met het maken van hun avond eten, ze had erge honger, ze had de hele dag bijna geen hap binnen kunnen krijgen, waarvan zij de oorzaak nog steeds niet wist.
|
|
|
Post by Redjna on Aug 22, 2013 13:20:15 GMT
Post 42 Mercy
Misschien had hij het toch mis en waren niet alle heksen slecht. Ze hadden niet geprobeert hem over te halen, te controleren of wat dan ook. Zijn houding begon te veranderen en ook de houding van zijn draak. Ze waren trots op elkaar dat ze dit hebben vol gehouden en bij de heks konden blijven zonder te transformeren. Met een glimlach op zijn gezicht ging Mercy terug naar zijn huis. Hij had nog een kipje thuis liggen dat hij aan het spit kon draaien. Tijdens zijn terugweg merkte hij jonge dames op die speels naar hem wezen en glimlachten. Sommige durfden zelf "Een goede avond." zeggen. Mercy zei altijd "En u hetzelfde." beleefd terug, al was het soms wat krammakkelig als hij zich aangetrokken voelde tot die vrouw. Eenmaal thuis begon hij meteen de kip klaar te maken en at die hartelijk met een kop hete thee op. Daarna nam hij zijn pijp en zette zich voldaan en goedgezind op zijn veranda, genietend van de avondzon.
|
|
|
Post by Gilraën on Aug 22, 2013 13:30:25 GMT
Post 43 Luna
Luna en haar gezin zat op hun veranda, de eenden die ze had gekocht waren met zoete kruiden gemarineerd en op de gril, samen met stukken groente en aardappelen. Luna had extra eten klaar gemaakt, ze had echt zo een honger! Dante genoot meer van zijn vrouw tijdens haar zwangerschappen, ze was een echte veelwraat.
De avond ging snel voorbij en het gezin ging vroeg naar bed, Luna was de heledag al moe, en naar en ze kon wel wat extra slaap gebruiken, hopend dat ze de volgende dag beter voelde.
|
|
|
Post by Redjna on Aug 22, 2013 13:42:40 GMT
Post 44 Mercy
Mercy kon de slaap niet vatten. Hij lag wakker op zijn bed de dag te overdenken. Het was op zich geen slechte dag geweest. Hij besloot om maar een nachtwandeling te gaan maken in het dorpje. De nachtlucht deed hem goed. Het was een beetje fris en de stilte had iets vredigs. Heel het dorp wachtte af tot de volgende dag, het grote feest zou geweldig worden dit jaar: de marktkramers hadden echt hun best gedaan om de markt te versieren, het grootse kampvuur dat ontstoken zal worden en de animatie die geregeld was zouden legendarisch zijn. Dat zei de burgemeester toch. De wachten stonden op hun post en zorgde ervoor dat het dorp veilig bleef. Na nog een kleine wandeling begon Mercy zich toch moe te voelen dus besloot hij om terug naar huis te gaan en viel vredig in een diepe slaap.
|
|
|
Post by Luna McFall on Aug 22, 2013 18:36:01 GMT
Post 45 Luna
Dante werd vroeg wakker van het gerommel van Luna, ze ging boven een emmer te spugen, man wat voelde zij zich beroerd! ''Gaat het?'' Vroeg Dante bezorgd, hij kwam bij haar staan en wreef over haar rug. ''Ik weet niet wat ik heb, ik voel me echt verschrikkelijk.'' mompelde Luna, ze veegde haar mond af met een doek. ''Tijdens je andere zwangerschappen had je niet zo een last van misselijkheid.'' sprak Dante. Luna keek hem vragend aan. ''Voel je het? dat meen je niet! Waarom moet ik het telkens van jou horen dat IK zwanger ben!'' zei ze geschrokken. Ze vond het aan ene kant irritant maar aan de andere kant juist grappig dat haar man het eerder wist dan zij. Ze glimlachte, en wreef haar hand over haar blote buik. ''Ik ben er wel blij mee, ik ben benieuwd of we een jongetje of een meisje krijgen.'' zei ze. ''Misschien wel beide? je weet het maar nooit.'' grapte Dante en kuste zijn vrouw.
De kinderen hoorde hun ouders praten en glipte de slaapkamer in. ''Krijg je een baby mama?'' vroeg Zion. Luna lachte naar haar zoon. ''Ja.'' antwoordde ze.
|
|